Klassen var MB:0 og det var vårt 3 middels stevne. Vi endte opp med 61,3 % og 5 plass, foreløpig vår beste prosent og plassering.
Mamma filmet, så tenkte å legge den ut her :)
Fyr løs :D
|
|
Hesteforum |
![]() |
|
Innleggene her representerer forfatterens mening, og er ikke representativt for |
| Skrevet av | Kommentar | |||
|---|---|---|---|---|
Martine og Ayla
|
Ayla på dressurbanen |
Lead | ||
|
Vi var å startet vintercup på DOR i helgen. Ayla var litt spent som hun alltid er inne, men mye bedre enn de to siste gangene :)
Klassen var MB:0 og det var vårt 3 middels stevne. Vi endte opp med 61,3 % og 5 plass, foreløpig vår beste prosent og plassering. Mamma filmet, så tenkte å legge den ut her :) Fyr løs :D
|
||||
|
|
||||
Kjersti E O |
#1 | |||
|
Åh, så flinke dere er!
Flott hest med vakker hale!!!
Jeg regner med at du vil ha kommentarer siden du skriver "fyr løs", men jeg klarer ikke se hva som er bra, og hvor det er stort forbedringspotensiale enda. Men vil lære.
Håper derfor andre kommer med synspunkter, og gjerne at du deler med deg av dommerkortet til slutt?
Med sherry og PRE i 32 grader, i paraden under hestefestival i Jerez......en gammel drøm ble til virkelighet! |
||||
|
|
||||
Tone og Charmie |
#2 | |||
|
Har kun en kommentar Martinemor, du har gjort en KNALL jobb med henne :)
Hilsen
Tone og Charmie
|
||||
|
|
||||
Martine og Ayla |
#3 | |||
|
Tusen takk :)
Det er bare å komme med kommentarer ja. Var derfor jeg la den ut her:) Kan sikkert legge ut protokollen også, må bare finne den først:P Ligger et eller annet sted i rotet.. :)
|
||||
|
|
||||
Anne Grethe |
#4 | |||
|
Hei Martine!
Jeg ser er en meget veltrent og godt grunnridd hest - og ideelt sett skulle vi alle vært der for å kunne smykke oss med å ha en ridehest. I gamle dager var det visstnok slik at ingen fikk ri ut på tur før de kunne gjøre et godt middelsprogram på banen - hehe! Bare for å ha sagt det, så er slett ikke JEG der, får visst aldri tid til å komme meg videre fra såvidt begynt med galopp før tidsklemma og dårlig vinterføre tar meg.... sukk! Så jeg er fryktelig misunnelig!!! Du har gjort en strålende jobb, ingen tvil om det! Og du skal ha massevis av takk for god reklame for rasen - ingen tvil om hvem jeg kommer til å nominere til Årets Lipizzaner hvert år frem til det kommer noen andre som er ute og viser seg frem på en like strålende måte - håper jo det kommer flere, da! Jeg er ingen dressurdommer, og aner ikke hva som er lurt å gjøre i forhold til poengene. Men jeg liker bedre holdningen Ayla har foran nå, jeg synes kanskje den har vært litt for rund/kort tidligere. Nå har hun blitt tydelig sterkere og du har henne noe høyere/friere foran. I like!
Eneste jeg kanskje kunne ønske meg for at øynene mine skal kose seg enda bittelitt mer, er om takten i trav blir litt mer rolig med litt mer hvil i hvert steg. Synes det går littegrann for hastig. Lipizzaneren har bra steg, de - bare de ikke forventes å bevege seg like fort fremover som en "stor brun". Så jeg tror du kan få frem litt mer schwung om du setter ned tempoet littegrann - kanskje? Å, nå fikk jeg bare så lyst til å drite i hele regnskapsjobben min og dra hjem og trene hest! Jeg vil også ha veltrent hest i ridekondis - tre stykker helst, men da må jeg vel først vinne i Lotto så jeg kan ri hele dagen istedenfor å jobbe.... suuuuuuuukkk! Mvh Anne-Grethe |
||||
|
|
||||
Martine og Ayla |
#5 | |||
|
Tusen takk for hyggelig kommentar Anne Grethe :)
Ja, hun har blitt lettere i fronten og sterkere bak. Det kommer litt mer av selv selv nå enn tidligere og det er veldig deilig! For det er det jeg har hatt litt problemer med, at hun har blitt litt seig og treig i bakbeina. Bare økningene kommer snart også nå så begynner jeg å bli fornøyd :) Vi jobber med saken og det kommer seg på trening, bare så utrolig vanskelig å få det til i programmet :P Jeg er enig i at jeg kan sakke ned tempoet et hakk, det er bare så vanskelig å beholde bakpartsaktiviteten samtidig. Er lett for at hun faller litt sammen og at jeg ikke klarer å beholde energien. Men det er absolutt noe jeg må være flinkere til å trene på så jeg takker for tipset! :D
|
||||
|
|
||||
Siri78 |
#6 | |||
|
Så fin og sterk hun ser ut! Hun er tydelig lettere foran nå og det er så gøy å se dere :)
Lenge siden hun var på tur med gamlefar ![]()
Og begynte så smått i longen
Stå på videre :) |
||||
|
|
||||
SisselogSoltind |
#7 | |||
|
Jeg kan ikke kommentere noe utover at dere ser kjempeflotte ut! :)
|
||||
|
|
||||
Martine og Ayla |
#8 | |||
|
Tusen takk Sissel :)
Ja det begynner å bli en stund siden nå Siri :) Så fine bilder!
|
||||
|
|
||||
Mariella og Devon |
#9 | |||
|
Har ikke vært mye på nett de siste mnd, så denne fikk jeg sett nå... UTROLIG gøy å se dere i action, og jeg kan ikke få skamrost dere nok. Aylapayla har blitt
ei stor jente nå, hun tar galoppbytter på strak arm og beveger seg som den "Kongelige" hun er. Du har gjort en kjempejobb med henne og og og og...
Ja, jeg får som sagt ikke rost dere nok!!!
Kjempegøy å ha sett dere fra bunnen av, og opp dit der hvor dere til slutt bestemmer dere for å bli. *klappe hender* |
||||
|
|
||||
| Ayla på dressurbanen | 22/03/2009 21:31:06 | Martine og Ayla |
| Re: Ayla på dressurbanen | 22/03/2009 23:37:32 | Kjersti E O |
| Re: Ayla på dressurbanen | 24/03/2009 11:40:42 | Tone og Charmie |
| Re: Ayla på dressurbanen | 25/03/2009 22:01:37 | Martine og Ayla |
| Re: Ayla på dressurbanen | 26/03/2009 13:31:43 | Anne Grethe |
| Re: Ayla på dressurbanen | 27/03/2009 21:18:14 | Martine og Ayla |
| Re: Ayla på dressurbanen | 28/03/2009 21:58:48 | Siri78 |
| Re: Ayla på dressurbanen | 31/03/2009 13:11:22 | SisselogSoltind |